Okazji do obdarowywania jest wiele: urodziny, święta, wizyty okolicznościowe rodzin, czy znajomych. Kupujemy zabawki także wtedy, gdy nam, rodzicom, się one spodobają. Biorąc pod uwagę, że w naszym dzieciństwie mieliśmy ograniczoną gamę produktów i z tego powodu często chcemy lepiej dla dziecka – w efekcie nabywamy to, czego sami nie mieliśmy.
Z badań własnych dr Anety Mac Zabawa w życiu dziecka a dobrostan (ZDROWIE DOBROSTAN 2/2013 DOBROSTAN I PRZYRODA, rozdział V) wynika, że większość zabawek, które dzieci posiadają, są zakupione przez:
matki (czasem obojga rodziców) – 54%
„Świętego Mikołaja” – 22%
dziadków, a zwłaszcza przez babcie – 14%
ciocie, wujków – 6%
ojców – 4%
Odpowiedzi padły z ust dzieci w wieku 5 lat (30 chłopców i 30 dziewczynek).
Z takiej samej ankiety przeprowadzonej wśród rodziców dzieci badaczka uzyskała informację, że zabawki pochodzą od:
nich samych – 75%
innych osób, w tym głównie dziadków – 12%
starszego rodzeństwa (spadek) – 13%
Rodzice zatem nie wyróżniają w swojej ankiecie postaci Świętego Mikołaja jako dostawcy prezentów 😅 Nie są to jedyne badania, ale wyniki są do siebie zbliżone. Jak możemy je wykorzystać? Przede wszystkim planować z wyprzedzeniem i dostrzegać czego nasze dziecko potrzebuje w obecnym lub najbliższym czasie, zwłaszcza, że to głównie my, rodzice, jesteśmy organizatorami czasu naszych dzieci.
#neuroom #pokoje #dzieciece #pokojedzieciece #wnętrza #edukacja #zabawkidladzieci #zabawki #pokojdziecka #pokojdziewczynki #pokojchlopca #pokojdzieciecy #zabawa #zabawazdzieckiem #rozwojdziecka #rozwójdziecka #rozwojowaprzestrzen #wspieranie
Podziel się ❤️
Comments